Added Aspic
authorh-v-smacker <hans-von-smacker+github@gmail.com>
Thu, 14 Dec 2017 14:32:17 +0000 (17:32 +0300)
committerh-v-smacker <hans-von-smacker+github@gmail.com>
Thu, 14 Dec 2017 14:32:17 +0000 (17:32 +0300)
README.md
init.lua
textures/aspic.png [new file with mode: 0644]
textures/meat_broth.png [new file with mode: 0644]
textures/pelmeni_pack.png

index 7a34646..dad6a7d 100644 (file)
--- a/README.md
+++ b/README.md
@@ -11,6 +11,10 @@ other liquids that can be seen in buckets (milk, cactus pulp), and later to cove
 [ steel ingot, mese crystal, steel ingot ]
 ```
 
+Further expansion of this mod included dishes where freezing is not just a means to achieve
+longer storage, but an essential step in prepartaion: pelmeni (Russian dumplings with
+meat filling from Siberia) and aspic (meat in gelatin coating).
+
 ## Ice
 
 1 bucket of water (regular or river) gets turned into 1 block of ice. This allows to craft
@@ -34,6 +38,18 @@ colorful popsicles (1 glass yields 1 popsicle).
 The buckets and glasses are returned empty after use (or consumption of beverages).
 The popsicles leave a fancy stick behind after being eaten.
 
+## Aspic
+
+Classical aspic is basically meat in gelatin of animal origin. Freezing is very important 
+in preparation of this dish, allowing it to settle down through congelation and hold shape.
+While a lot of aspic varieties are known, and basically anything could be seen in one (some
+not even using animal products, with only the gelatin coating being indicative of what they
+are), we offer one of the simplest recipes.
+A bone (ethereal), a piece of raw meat (mobs) and a bucket of water produce a bucket of broth.
+When placed in the freezer, this bucket turns into 5 portions of aspic, each restoring 6 hp.
+The broth can be consumed, too, but with very small gain (3 hp), so freezing it is definitely
+a must.
+
 ## Pelmeni
 
 Pelmeni are a variety of dumplings from Russia, which are traditionally frozen after being
@@ -41,6 +57,8 @@ formed. The raw pelmeni are made with 1 piece of meat from mobs_redo and 3 units
 from farming. When frozen, they turn into packs of frozen pelmeni. Finally, such a pack
 should be cooked in a furnace to get the final product. Save for the cooked product, the 
 two intermediate stages are nigh inedible (1), whereas the cooked pelmeni are very nutritious (10).
+As with aspic, this is done intentionally to encourage players to use the freezer, and not
+consume the half-prepared food.
 
 ## Pipeworks
 
index f657049..b1cce8f 100644 (file)
--- a/init.lua
+++ b/init.lua
@@ -201,6 +201,17 @@ local function freezer_node_timer(pos, elapsed)
                end 
        end
 
+       -- aspic
+       if minetest.get_modpath("mobs") and mobs and mobs.mod == "redo" and minetest.get_modpath("ethereal") then
+             if inv:contains_item("src", "freezer:meat_broth") then
+                       if inv:room_for_item("dst", "freezer:aspic 5") then
+                               inv:remove_item("src", "freezer:meat_broth")
+                               inv:add_item("dst", "freezer:aspic 5")
+                               inv:add_item("dst", "bucket:bucket_empty")
+                       end
+               end 
+       end
+             
        -- Check if we have cookable content
        return
 end
@@ -302,7 +313,43 @@ if minetest.get_modpath("mobs") and mobs and mobs.mod == "redo" then
                on_use = minetest.item_eat(1, "default:stick"),
        })
 end    
+
+-- aspic
+-- bones + bucket of water + meat = broth -> freezer -> portions of aspic
+
+if minetest.get_modpath("mobs") and mobs and mobs.mod == "redo" and minetest.get_modpath("ethereal") then
+       minetest.register_craftitem("freezer:meat_broth", {
+               description = "Meat broth",
+               inventory_image = "meat_broth.png",
+               wield_image = "meat_broth.png",
+               stack_max = 99,
+               groups = { },
+               on_use = minetest.item_eat(3, "bucket:bucket_empty"),
+       })
+             
+       minetest.register_craft({
+               type = "shapeless",
+               output = "freezer:meat_broth",
+               recipe = {"mobs:meat_raw", "ethereal:bone", "bucket:bucket_river_water"},
+       })
+             
+       minetest.register_craft({
+               type = "shapeless",
+               output = "freezer:meat_broth",
+               recipe = {"mobs:meat_raw", "ethereal:bone", "bucket:bucket_water"},
+       })   
              
+       minetest.register_craftitem("freezer:aspic", {
+               description = "A portion of aspic",
+               inventory_image = "aspic.png",
+               wield_image = "aspic.png",
+               stack_max = 99,
+               groups = { not_in_creative_inventory = 1 },
+               on_use = minetest.item_eat(6),
+       })
+end
+             
+-- pelmeni (dumplings with meat filling)
 if minetest.get_modpath("mobs") and mobs and mobs.mod == "redo" and minetest.get_modpath("farming") then
        
        -- both the dough and the frozen pelmeni are nigh inedible
@@ -313,7 +360,7 @@ if minetest.get_modpath("mobs") and mobs and mobs.mod == "redo" and minetest.get
                inventory_image = "pelmeni_raw.png",
                wield_image = "pelmeni_raw.png",
                stack_max = 99,
-               groups = { not_in_creative_inventory = 1 },
+               groups = {  },
                on_use = minetest.item_eat(1),
        })
      
diff --git a/textures/aspic.png b/textures/aspic.png
new file mode 100644 (file)
index 0000000..bf290ef
Binary files /dev/null and b/textures/aspic.png differ
diff --git a/textures/meat_broth.png b/textures/meat_broth.png
new file mode 100644 (file)
index 0000000..1a80d10
Binary files /dev/null and b/textures/meat_broth.png differ
index d0b7870..ad454a9 100644 (file)
Binary files a/textures/pelmeni_pack.png and b/textures/pelmeni_pack.png differ