Code tweak for meta check
authorTenPlus1 <kinsellaja@yahoo.com>
Sun, 21 Feb 2016 21:11:36 +0000 (21:11 +0000)
committerTenPlus1 <kinsellaja@yahoo.com>
Sun, 21 Feb 2016 21:11:36 +0000 (21:11 +0000)
init.lua

index 1468f03..ebedb4a 100644 (file)
--- a/init.lua
+++ b/init.lua
@@ -61,10 +61,12 @@ end
 protector.generate_formspec = function(meta)
 
        local formspec = "size[8,7]"
-               ..default.gui_bg..default.gui_bg_img..default.gui_slots
-               .."label[2.5,0;-- Protector interface --]"
-               .."label[0,1;PUNCH node to show protected area or USE for area check]"
-               .."label[0,2;Members: (type player name then press Enter to add)]"
+               .. default.gui_bg
+               .. default.gui_bg_img
+               .. default.gui_slots
+               .. "label[2.5,0;-- Protector interface --]"
+               .. "label[0,1;PUNCH node to show protected area or USE for area check]"
+               .. "label[0,2;Members: (type player name then press Enter to add)]"
                .. "button_exit[2.5,6.2;3,0.5;close_me;Close]"
 
        local members = protector.get_member_list(meta)
@@ -320,7 +322,8 @@ minetest.register_node("protector:protect", {
 
                local meta = minetest.get_meta(pos)
 
-               if protector.can_dig(1, pos,clicker:get_player_name(), true, 1) then
+               if meta
+               and protector.can_dig(1, pos,clicker:get_player_name(), true, 1) then
                        minetest.show_formspec(clicker:get_player_name(), 
                        "protector:node_" .. minetest.pos_to_string(pos), protector.generate_formspec(meta))
                end